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Issue DateTitleAuthor(s)
Dec-2018Photogrammetry for digital reconstruction of railway ballast particles – a cost-efficient methodPaixão, A.; Resende, R.; Fortunato, E.
2018Numerical simulations to improve the use of under sleeper pads at transition zones to railway bridgesPaixão, A.; Varandas, J.; Fortunato, E.; Calçada, R.
Sep-2018Indirect assessment of railway track vertical stiffnessPaixão, A.; Fortunato, E.; Campos, P. G. S.
Apr-2018An integrated monitoring system for continuous evaluation of railway tracks for efficient asset managementSantos, Carlos; Morais, P.; Paixão, A.; Fortunato, E.; Asseiceiro, F.; Gomes, L.
Oct-2016Sistema de aplicação de cargas cíclicas para estudo do comportamento da via-férreaSantos, Carlos; Fortunato, E.; Paixão, A.; Morais, P.
Dec-2017A proposal for molding of reduced scale ballast samples for repeated load triaxial testsDelgado, B.; Fonseca, A.; Fortunato, E.; Paixão, A.; Coelho, D.
Nov-2017Studies on the structural reinforcement of railway platforms in operation.Paixão, A.; Francisco, A.; Fortunato, E.
Apr-2017A study on the influence of track discontinuities on the degradation of the geometric quality supported by GPRPaixão, A.; Fontul, S.; Salcedas, T. I. D.; Marques, A. M. C.
Nov-2016Uma contribuição para a gestão da manutenção de vias-férreas baseada na avaliação do desempenhoFortunato, E.; Paixão, A.; Calçada, R.
Oct-2016Calibração de modelos numéricos de via-férrea com recurso ao ensaio de recetânciaPaixão, A.; Ribeiro , C.; Pinto, N.; Fortunato, E.; Calçada, R.
Oct-2016Instrumentação de vias-férreas: estudos sobre o comportamento de zonas de transiçãoPaixão, A.; Fortunato, E.; Calçada, R.
Oct-2016A importância do comportamento das camadas de apoio de vias-férreas no estabelecimento de indicadores de desempenho estruturalFortunato, E.; Paixão, A.; Calçada, R.
Nov-2016Avaliação da ligação entre camadas de pavimentos com o ensaio de Leutner modificadoFreire, A. C.; Quaresma, Luis.
Nov-2016Caracterização de rejeitados de escombreiras de pedreiras de rocha ornamental para aplicação em camadas não ligadas de pavimentos rodoviáriosFreire, A. C.
2016Main results of the questionnaire for portuguese entities potential users of Construction and Demolition Recycled Materials (C&DRM)Freire, A. C.; Martins, I. M.; Ferreira, C.; Gonçalves, J.; Roque, A. J.
Nov-2016Avaliação das propriedades de um pavimento rodoviário com recurso a ensaios não destrutivosAntunes, V.; Marecos, V.; Fontul, S.; Freire, A. C.
Jul-2016Railways track characterization using ground penetrating radarFontul, S.; Fortunato, E.; Chiara, F.; Burrinha, R.; Baldeiras, M.
Jul-2016Non-linear behaviour of geomaterials in railway tracks under different loading conditionsPaixão, A.; Varandas, J.; Fortunato, E.; Calçada, R.
Jul-2016A numerical study on the stress changes in the ballast due to train passagesVarandas, J.; Paixão, A.; Fortunato, E.; Hölscher, P.
Feb-2015The effect of differential settlements on the dynamic response of the train-track system: a numerical studyPaixão, A.; Fortunato, E.; Calçada, R.
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