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Oct-2016Calibração de modelos numéricos de via-férrea com recurso ao ensaio de recetânciaPaixão, A.; Ribeiro , C.; Pinto, N.; Fortunato, E.; Calçada, R.
2010CHARACTERIZATION OF THE FOULED BALLAST LAYER IN THE SUBSTRUCTURE OF A 19TH CENTURY RAILWAY TRACK UNDER RENEWALFortunato, E.
17-Apr-2012Estudo laboratorial sobre agregados aplicados em vias-férreas utilizando ensaios de carga triaxial cíclicaFortunato, E.; Paixão, A.
Oct-2016Instrumentação de vias-férreas: estudos sobre o comportamento de zonas de transiçãoPaixão, A.; Fortunato, E.; Calçada, R.
Feb-2015The effect of differential settlements on the dynamic response of the train-track system: a numerical studyPaixão, A.; Fortunato, E.; Calçada, R.
6-Sep-2013Laboratory characterization and model calibration of a cemented aggregate for application in transportation infrastructuresFortunato, E.
Jul-2016A numerical study on the stress changes in the ballast due to train passagesVarandas, J.; Paixão, A.; Fortunato, E.; Hölscher, P.
18-Apr-2012Non Destructive Tests for Evaluation of Railway Platforms: Application of Ground Penetrating RadarFontul, S.; Fortunato, E.; Chiara, F.; Paixão, A.
Sep-2012Improving the use of unbound granular materials in railway sub-ballast layerFortunato, E.; Paixão, A.; Fontul, S.
10-Jul-2009Emerging Trends for High-Speed Rail Track Superstructures – Ballastless Track as an alternative to the Ballasted TrackPaixão, A.; Fortunato, E.; Antunes, M. L.